[O2] Terkotanie z lewej strony pod maską

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maly-szuu
    Classic
    • 2010
    • 2

    [O2] Terkotanie z lewej strony pod maską

    baca10, spokojnie :diabelski_usmiech
  • shark
    Classic
    • 2008
    • 20

    #2
    [O2] Terkotanie z lewej strony pod maską

    Witam,
    Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że na luzie pod maską w mojej Octavi 1,9 TDI 105 KM z lewej strony pod maską słychać dość dokuczliwe terkotanie.Po dodaniu gazu terkotanie ustaje. Jakieś pomysły ??

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #3
      Silnik?

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        shark, a sprawdzałeś czy coś Ci nie lata tak pod wpływem działania silnika ? nic nie dostaje drgań ?
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • boogoo
          Ambiente
          • 2012
          • 239

          #5
          Terkotanie,nie bzyczenie :?:
          Następna będzie panamera....????
          Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

          Komentarz

          • shark
            Classic
            • 2008
            • 20

            #6
            wiem jak pracuje silnik, nic tam nie lata w środku. Jak dodam gazu terkotanie ustaje

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              shark, sprzęgło powciskaj i popatrz wtedy.
              ewentualnie jest takie coś w 1.9 co tak terkocze , jakiś elektroniczny cudak , koledzy na pewno wiedzą o co mi chodzi bo ja się nie znam..

              [ Dodano: Nie 04 Mar, 12 15:39 ]
              na podszybiu bliżej..
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • shark
                Classic
                • 2008
                • 20

                #8
                hmm to raczej nie elektronika..... może coś od alternatora....

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  shark, mam propozycję dla Ciebie... odżałuj 10-20 pln i podjedź na stację diagnostyczną. Diagnosta ustali Ci (dając auto m.in. na podnośnik) co może dawać się we znaki. To będzie najprostszy sposób na wykrycie "upierdliwca" i likwidacja go bez zbędnych nerwów.
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • shark
                    Classic
                    • 2008
                    • 20

                    #10
                    tak planuje zrobić, ale może ktoś miał podobny przypadek. Diagnosta rozbierze mi pół silnika a okaże się, że to coś innego.... Tak jak chciał mi jeden specjalista wymieniać żarówki, to planował już filtr powietrze demontować.... Jak krzywe tarcze były to wymieniał półośki... Nie mam dobrych wrażeń z wizyt u mechaników....

                    Komentarz

                    • Biszczu
                      RS
                      • 2011
                      • 5567

                      #11
                      shark, diagnosta nic Ci nie będzie rozbierał! on Ci tylko powie co może być przyczyną stukania, terkotania.
                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        napinacz paska osprzętu "stoi" czy drga? jeśli drga na 90% sprzęgło alternatora
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez robekcool
                          napinacz paska osprzętu "stoi" czy drga? jeśli drga na 90% sprzęgło alternatora
                          tez tak mysle, przerabialem to i chyba wiekszosc uzytkownikow tdi sie z tym spotkala.
                          jesli tu juz sie koledzy tak ochopczo wypowiadaja moze ktos mi podpowie, bo od 2 dni zadnej odpowiedzi, temat powiazany http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=57528

                          Komentarz

                          • shark
                            Classic
                            • 2008
                            • 20

                            #14
                            ok sprawdzę w sobotę, auto poleciało w Polskę....Mam nadzieje, że wróci ....Dzięki Panowie

                            Komentarz

                            • pugo
                              Classic
                              • 2011
                              • 33

                              #15
                              Zamieszczone przez shark
                              ok sprawdzę w sobotę, auto poleciało w Polskę....Mam nadzieje, że wróci ....Dzięki Panowie
                              No i co to było? Próbuję namierzyć co stuka u mnie (ale w 1.6 MPI).

                              Komentarz

                              • dominic88
                                Classic
                                • 2013
                                • 1

                                #16
                                U mnie takie objawy były jak alternator się wysypał - na wolnych obrotach delikatne, dziwne, nietypowe stukanie. Nic nie świeciło, ładowanie ok.

                                Komentarz

                                • mariuszpolice
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 178

                                  #17
                                  Ja miałem takie warczenie, terkotanie. Okazało się że sprzęgiełko alternatora zapiekło się. Myślałem z początku że napinacz padł, bo to on właśnie wydawał te dźwięki i podskakiwał pasek. Ale po ściągnięciu paska i złapaniu za kółko alternatora zakręceniu nim i raptowne zatrzymanie alternator powinien się chwilę kręcić, a u mnie zatrzymywał się. Koszt naprawy 130zł (rolka(ina) i wymiana)

                                  Komentarz

                                  • chelbek
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 54

                                    #18
                                    w moim przypadku (efekt podobny) to był napinacz paska dostał luzów i brzęczał
                                    można było to łatwo sprawdzić - odpalasz silnik i przytrzymujesz napinacz- cichło

                                    ale polecam odwiedzenie warsztatu
                                    Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

                                    Komentarz

                                    • krisoctav
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 417

                                      #19
                                      bierzesz kij od szczotki i słuchasz przykładając do silnika i słuchasz stary dobry sposób

                                      Komentarz

                                      Pracuję...